ລາວໂຮມລາວ ເພື່ອປະຊາທິປະໄຕ

Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: ຊັບສິນເກັບເງິນບໍ່ໂປ່ງໃສ
Anonymous

Date:
ຊັບສິນເກັບເງິນບໍ່ໂປ່ງໃສ
Permalink   
 


ຊັບສິນເກັບເງິນບໍ່ໂປ່ງໃສ

ຮຽນ : ທ່ານລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງການເງິນ, ທ່ານ ຫົວໜ້າ ກົມຄຸ້ມຄອງຊັບສິນ, ທ່ານ ຫົວໜ້າ ພະແນກການເງິນ ນວ
ຂ້າພະເຈົ້າໃນນາມຜູ້ປະກອບການນຳເຂົ້າພາຫານະເປັນເວລາດົນນານສົມຄວນ ຢາກມີຄຳເຫັນກ່ຽວກັບການຈົດທະບຽນເອກະສານຂອງ ຫ້ອງການຊັບສິນນະຄອນຫລວງ ໂດຍສະເພາະໜ່ວຍປະຈຳການຢູ່ສາງທ່ານາແລ້ງດັ່ງນີ້ :
ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຜ່ານມາເຫັນວ່າຍັງມີຫລາຍຢ່າງບໍ່ສອດຄ່ອງ ແລະ ບໍ່ມີຄວາມໂປ່ງໃສເທົ່າທີ່ຄວນ,ຊຶ່ງສາມາດແຍກອອກເປັນແຕ່ລະປະເດັນດັ່ງນີ້ :
1. ການເສຍເງິນຄ່າບໍລິການ ເຫັນວ່າການເກັບເງິນແມ່ນມີ 03 ລັກສະນະ
- ເສຍເງິນຄ່າບໍລິການຊຸດນຶ່ງ 20,000ກີບຫລື ຫລາຍກວ່າຕາມແຕ່ກໍລະນີ ໂດຍມີໃບຮັບເງິນເປັນເຈ້ຍຂາວ A4 ທຳມະດາມີກາມົນຈ້ຳໃສ່(ບາງຄົນກໍໄດ້ບາງຄົນກໍບໍ່ໄດ້ ແຕ່ຕ້ອງເສຍທຸກໆຊຸດ) ບໍ່ຮູ້ວ່າເກັບໄປໃສເພາະບໍ່ໄດ້ໄປຖອກຄັງເງິນ ຊັບສິນເກັບເອງ
- ເສຍເງິນຕາມການຄິດໄລ່ຂອງພະນັກງານ ແຕ່ໄປມອບຢູ່ຄັງເງິນ ແລະ ຄັງເງິນອອກໃບຮັບເງິນໃຫ້
- ເສຍຄ່າໃບຮັບເງິນຂອງຄັງເງິນອີກ 5000ກີບຕໍ່ໃບ
ສະຫລຸບລວມແລ້ວຖ້ານຳເຂົ້າລົດຄັນນຶ່ງຢູ່ຂອດຊັບສິນຕ້ອງໄດ້ເສຍເງິນ 03 ບ່ອນ ພ້ອມດຽວກັນກໍເພີ້ມຂອດບໍລິການອີກ ໂດຍການຈ້ຳກາໃສ່ໃບແຈ້ງພາສີ ແລະ ອັດສຳເນົາເອກະສານອີກ ນີ້ບໍແຈ້ງການຂອງທ່ານລັດຖະມົນຕີເລກທີ 1325/ກງ ລົງວັນທີ 05/07/2013 ຂໍ້ທີ 3 ຂໍໃຫ້ທ່ານພິຈາລະນາຄືນແດ່ ຄືມາມີຫລາຍຂອດແທ້ ເຫັນໃຈຜູ້ປະກອບການພວກເຮົາແດ່.
ຕາມທັດສະນະສ່ວນຕົວແລ້ວຂ້າພະເຈົ້າເຫັນວ່າຍັງບໍ່ຈະແຈ້ງປານໃດໂດຍສະເພາະການເກັບເງິນໂດຍທີ່ບໍ່ໄດ້ອອກໃບຮັບເງິນ ແລະ ອອກໃບຮັບເງິນທີ່ເປັນເຈ້ຍA4 , ບໍ່ຮູ້ວ່າເກັບຄ່າຫຍັງກັນແທ້ ແລະ ເງິນຈໍານວນດັ່ງກ່າວເອົາໄປໃສ.ເປັນຫຍັງຄືເກັບຫລາຍຂອດແທ້ ສ້າງຄວາມຫຍຸ້ງຍາກໃຫ້ຜູ້ປະກອບການ . ສ່ວນກໍລະນີໄປຖອກຢູ່ຄັງເງິນ ຖືວ່າຈະແຈ້ງແລ້ວເຂົ້າງົບປະມານແນ່ນອນ. ຢາກຝາກຄຳຖາມຫາຜູ້ທີ່ໃສ່ນາມວ່າ “ ກົມຄຸ້ມຄອງຊັບສິນຂອງລັດ” ທີ່ອອກມາຕອບໃນເວບໄຊກະຊວງການເງິນວັນທີ 17/07/2013 ໂດຍສະເພາະຂໍ້ 4 , ທ່ານ ແນ່ໃຈແລ້ວບໍ່ ວ່າເງິນທີ່ເກັບເຂົ້າງົບປະມານທັງໝົດ? ການທີ່ທ່ານຟ້າວອອກມາຕອບໂດຍບໍ່ກວດສອບຂໍ້ມູນສາມາດຕີ ຄວາມໝາຍໄດ້ 2 ຢ່າງ ຄື ທ່ານມີເຈດຕະນາຢາກອອກມາປົກປ້ອງບາງສິ່ງບາງຢ່າງ ຫລື ຖ້າທ່ານບໍ່ມີສ່ວນໃດນຶ່ງ ສະແດງເຖິງການບໍ່ລົງໃກ້ຊິດຕິດແທດ ລໍຖ້າຟັງແຕ່ ການລາຍງານຢ່າງດຽວ ສະນັ້ນ ຖ້າຫາກທ່ານ ມີເວລາ ອ່ານຄຳເຫັນຂ້າພະເຈົ້າແລ້ວ ສະເໜີທ່ານລົງມາເບິ່ງຕົວຈິງແດ່ ຄິດວ່າບໍ່ໄກດອກ ແຕ່ ກົມຊັບສິນ ຫາດ່ານທ່າ ນາແລ້ງ ( ຖ້າແມ່ນໃນນາມກົມຄຸ້ມຄອງຊັບສິນຂອງລັດແທ້) ວ່າຄວາມຈິງເປັນຕາມຂ້າພະເຈົ້າເວົ້າມາບໍ່.
2. ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍຊັບສິນຂອງລັດສະບັບປັບປຸງເລກທີ 14/ສພຊ ລົງວັນທີ 05/07/2012 ແລະ ລັດຖະບັນຍັດຂອງປະທານປະເທດເລກທີ 03/ປປທ ລົງວັນທີ 09/01/2008 ແລະ ເອກະສານອື່ນໆທີ່ກ່ຽວຂ້ອງເພາະມີຫລາຍສະບັບ ຕາມຄວາມເຂົ້າໃຈຂອງຂ້າພະເຈົ້າແລ້ວ ແມ່ນຕ້ອງໄດ້ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໃນ ຂອບເຂດ ທົ່ວປະເທດ ບໍ່ແມ່ນຈັດຕັ້ງສະເພາະນະຄອນຫລວງ ຫລື ດ່ານໃດນຶ່ງ ສະເພາະກົດໝາຍຊັບສິນປະກົດວ່າຫາກໍຮ່າງດຳລັດຢູ່ສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້ເລີຍບໍ ຂໍໃຫ້ທ່ານ ຜູ້ຮູ້ແທ້ອອກມາໃຫ້ຄວາມກະຈ່າງແຈ້ງແດ່. ເປັນຫຍັງຈຶ່ງຕັ້ງບັນຫານີ້ຂື້ນກໍເນື່ອງຈາກວ່າການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບໍ່ມີຄວາມເປັນເອກະພາບ ເຮັດໃຫ້ສັງຄົມບໍ່ມີຄວາມຍຸຕິທຳ ໂດຍສະເພາະຂອດການນຳເຂົ້າຢູ່ດ່ານອື່ນພັດບໍ່ໄດ້ເສຍຄ່າຫຍັງເພີ້ມ ແຕ່ນຳເຂົ້າຢູ່ດ່ານທ່ານາແລ້ງພັດໄດ້ເສຍຄ່າບໍລິການຈົດທະບຽນຊັບສິນເພີ້ມ, ຊຶ່ງເປັນການ ເພີ້ມຕົ້ນ ທືນຂອງສິນຄ້າ ສະນັ້ນເວລາພວກຂ້າພະເຈົ້າຂາຍລົດອອກກໍໄດ້ບວກເຂົ້າເພີ້ມ ສຸດທ້າຍກໍຕົກເປັນພາລະຂອງຜູ້ຊົມໃຊ້ ຫລື ຜູ້ຊື້ລົດ ບໍ່ແມ່ນຜູ້ນຳເຂົ້າ .ແຕ່ສ່ວນກະທົບຕໍ່ ຜູ້ນຳເຂົ້າແມ່ນຕົ້ນທືນຈະສູງກວ່າຜູ້ນຳເຂົ້າລາຍອື່ນໆ ທີ່ນຳເຂົ້າຢູ່ດ່ານອື່ນ, ເປັນການເພີ້ມຂອດບໍລິການອີກຂອດນຶ່ງ ແທນທີ່ຈະລົດຂອດບໍລິການ.
3. ຄວາມເໝາະສົມໃນການເພີ້ມຈຸດບໍລິການຢູ່ດ່ານຂອງຂະແໜງຊັບສິນ : ປະຈຸບັນລາວເຮົາໄດ້ເຂົ້າເປັນສະມາຊິກອົງການການຄ້າໂລກແລ້ວ ນັບແຕ່ເດືອນ 02/2013 ເປັນຕົ້ນມາ ແລະ ອີກບໍ່ເທົ່າໃດປີຂ້າງໜ້າພວກເຮົາກໍຈະໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມປະຊາຄົມເສດຖະກິດອາຊຽນ(AEC) ໃນປີ 2015 ຍັງພຽງ 02 ປີ ກວ່າ ສະນັ້ນ ສະເໜີໃຫ້ການ ນຳທີ່ມີສ່ວນໃນການຕັດສິນໃຈ ສ້າງຕັ້ງຈຸດບໍລິການຂອງຂະແໜງຊັບສິນຢູ່ດ່ານພິຈາລະນາຄືນ ວ່າສົມຄວນຫລື ບໍ່ ?ມີນິຕິກຳອັນໃດທີ່ຮອງຮັບ ເພາະໃນໂລກນີ້ ຢູ່ດ່ານສາ ກົນໂດຍລວມເຂົາຈະມີສະເພາະ (CIQ=Customs&Immigration and Quarantine) ເຈົ້າໜ້າທີ່ພາສີ, ເຈົ້າໜ້າທີ່ ຕ ມ ແລະ ກັກກັນພືດເທົ່ານັ້ນ, ກົງກັນຂ້າມປະ ເທດເຮົາຮູ້ສຶກວ່າມີຫລາຍຂະແໜງການສົມຄວນ ສະນັ້ນ ເພື່ອໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບລະບຽບການສາກົນ ກໍຄືຄຳສັ່ງຕ່າງໆ ຂອງຂັ້ນເທິງສະເໜີພິຈາລະນາຄືນໃໝ່ ຫລື ທ່ານ ຄິດວ່າເຮັດແບບບ້ານເຮົານີ້ລະເໝາະສົມແລ້ວພວກເຮົາເປັນນັກທຸລະກິດບໍ່ມີສິດເກີນກວ່າການສະເໜີ ແຕ່ຢາກໃຫ້ທ່ານໄປເອົາເນື້ອໃນສີ່ບຸກທະລຸມາທ່ອງຄືນໃໝ່ . ໄລຍະຜ່ານມາກໍເຫັນຫລາຍຂະແໜງ ການໄດ້ພະຍາຍາມສ້າງໜ່ວຍບໍລິການຢູ່ດ່ານ ແຕ່ແລ້ວກໍຍົກເລີກໄປ ໂດຍສະເພາະ ຄົມມະນາຄົມ ແລະ ການຄ້າ. ປະຈຸບັນພັດແມ່ນກະຊວງການເງິນເອງ ແຕ່ຄົງຈະຍົກເລີກຍາກ ເພາະ ໄດ້ຕັ້ງຂື້ນແລ້ວ.
4. ບໍ່ວ່າກໍລະນີໃດກໍຕາມ ຖ້າຂັ້ນເທິງຍັງຢືນຢັນຈະສືບຕໍ່ຮັກສາ ແລະ ຂະຫຍາຍຈຸດບໍລິການຂອງຊັບສິນໄປຂອບເຂດທົ່ວປະເທດຂ້າພະເຈົ້າມີຂໍ້ສະເໜີດັ່ງນີ້ :
-ຄວນໃຊ້ເຄື່ອງມື ແລະ ລະບົບອັນທັນສະໄໝ ເຂົ້າມາຊ່ວຍ ເພາະປະຈຸບັນແມ່ນຊ້າຫລາຍເພາະທຸກຢ່າງແມ່ນຂຽນດ້ວຍມື ມັນສວນທາງກັບແນວທາງຂັ້ນເທິງທີ່ວ່າບໍລິການວ່ອງໄວ
- ຄວນໃຫ້ມີການຊໍາລະເງິນຜ່ານທະນາຄານ ຫລື ຄັງເງິນ ເພື່ອຄວາມໂປ່ງໃສ ຄວນຍຸຕິການເກັບເງິນຫລາຍຂອດ(ເກັບ20,000ກີບຕໍ່ຊຸດ ແມ່ນອີງໃສ່ມາດຕາໃດບອກແດ່ ເພາະເສຍ 3ເທື່ອ ເຊັ່ນ: ລົດກະບະວີໂກຄັນນຶ່ງຈະເສຍ
20,000+1,000,000+5,000=1,025,000ກີບ ແທນທີ່ຈະເປັນ 1,000,000ກີບ)ແລະ ເພື່ອໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບແຈ້ງການແນະນຳຂອງລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງການເງິນເລກທີ 3013/ກງ ລົງວັນທີ 24/11/2010 ຊັບສິນບໍ່ຄວນເກັບເງິນເອງ.
- ຄວນກໍານົດໃຫ້ຈະແຈ້ງວ່າຈະຈົດທະບຽນຫຍັງແທ້ : ໃບແຈ້ງພາສີ, ໃບອິນວອຍ ຫລື ວ່າສັນຍາຊື້-ຂາຍລະຫວ່າງປະເທດ ເພາະໄລຍະຜ່ານມາ ຂ້າພະເຈົ້າໄດ້ອ່ານ ທຸກໆເອກະສານແລ້ວ ຍັງບໍ່ມີເອກະສານ ຫລື ບົດແນະນຳສະບັບໃດລະບຸກ່ຽວກັບໃບແຈ້ງພາສີ ,ຄວນມີບົດແນະນຳລະອຽດຊັດເຈນກວ່ານີ້ໃນການ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ລັດຖະບັນຍັດປະທານປະເທດເລກທີ 03 ໂດຍສະເພາະມາດຕາ 6
- ກໍານົດລະອຽດຈະເອົາມູນຄ່າໃດເປັນຕົວຕັ້ງ ມູນຄ່າໃນອິນວອຍ, ມູນຄ່າໃນສັນຍາຊື້ຂາຍ ຫລື ມູນຄ່າ ອິນວອຍ+ຄ່າພາສີອາກອນ ເນື່ອງຈາກໄລຍະຜ່ານມາພະນັກງານ ຊັບສິນເອງກໍຍັງບໍ່ຮູ້ຊິກຳນົດເອົາໂຕໃດແທ້. ຕາມຄຳຄິດເຫັນສ່ວນຕົວຖ້າໃຫ້ສອດຄ່ອງຄິດວ່າເອົາມູນຄ່າໃນສັນຍາຊື້ຂາຍ ແລະ ຈົດທະບຽນສັນຍາຊື້ຂາຍ ແຕ່ບໍ່ແມ່ນໃບແຈ້ງພາສີ ເພາະໃບແຈ້ງພາສີບໍ່ແມ່ນສັນຍາ.



__________________
Anonymous

Date:
Permalink   
 

ຂ້າພະເຈົ້າ ບໍ່ແມ່ນຜູ້ປະກອບການ ນຳເຂົ້າ -ສົ່ງອອກ ຊື່ງບໍ່ມີຜົນກະທົບໂດຍກົງຕໍ່ການເສຽ ເງີນຄ່າທຳນຽມ ຢູ່ດ່ານບ່ອນນຳເຂົ້າ -ສົ່ງອອກ ສີນຄ້າ ເພາະ ຂ້າພະເຈົ້າເປັນຜູ້ປະກອບການພາຍໃນ SME ຂໍອານຸຍາດມີຄຳເຫັນດັ່ງນີ້ ;
1/ ການເກັບເງີນ ຄ່າຈົດທະບຽນຂອງຊັບສີນ ຢູ່ດ່ານ ຖ້າກົດໜາຍກຳນົດໄວ້ແລ້ວກໍຕ້ອງປະຕີບັດ ແຕ່ການເກັບຄວນຄຳນືງເຖີງ ກົນໄກ ວີທີການ ໃຫ້ລະອຽດ ເພາະ ວ່າ ຂ້າພະເຈົ້າໃດ້ມີໂອການເຂົ້າຮ່ວມການສຳມະນາ ກາລະໂອກາດ ແລະ ສີ່ງທ້າທາຍ ຂອງ ສ ປ ປລາວ ໃນການເຂົ້າເປັນ ສະມາຊີກ ອົງການການຄ້າໂລກ ຊື່ງທາງພາກລັດໃດ້ເລັ່ງໃສ່ບັນຫາ ການເອື້ອອຳນວຍຄວາມສະດວກ ດ້ານພາສີ ແລະການຄ້າ ທີ່ສຸດ ໂດຍສະເພາະພາກລັດໃດ້ຕອບຄຳຖາມໃນແຕ່ລະໄລຍະ ຕໍ່ອົງການດັ່ງກ່າວ ໃນນີ້ມີຄຳຖາມຖາມວ່າ ນອກ ຈາກຄ່າພາສີ ອາກອນ ເວລານຳເຂົ້າສີນຄ້າແລ້ວ ໃດ້ເສຽຄ່າທຳນຽມອັນໃດແດ່ ຊື່ງເຂົາເອີ້ນວ່າມາດຕະການກີດກັ້ນທີ່ບໍ່ແມ່ນພາສີ . ພ້ອມດຽວກັນນີ້ບົດຮຽນຂອງຫລາຍປະເທດ ໃດ້ຫລດຸຜ່ອນ ຂັ້ນຕອນ ແລະອົງການທີ່ປະຕີບັດວຽກງານຢູ່ດ່ານລົງ ເຊັ່ນ ສິງກະໂປ , ອອສະຕາລີ , ສະຫະລັດ ອາເມລີກາ ຈາກ CIQ ເປັນ ICA ໜາຍຄວາມວ່າເຂົາລວມເອົາພາສີ ຕຳຫລວດ ເຂົ້າກັນ ທ່ານໄປສີງກະໂປຈະເຫັນ ຜູ້ຈຳ້ໜັງສືເດີນທາງ PASSPORT ແລະ ກວດກາ ກະເປົາເດີນທາງຂອງທ່ານ ແມ່ນຄົນຜູ້ດຽວກັນ ນອກຈາກນີ້ເຂົາເຈົ້າຍັງໃດ້ເຮັດວຽກແທນອົງການກຽ່ວຂ້ອງ ໂດຍພືນຖານກົດລະບຽບຂອງພາກສ່ວນດັ່ງກ່າວ ໃນກໍລະນີຂອງລາວຄວນມອບສິດດັ່ງກ່າວໃຫ້ພາສີເປັນຜູ້ປະຕີບັດແທນຕາມລະບຽບກົດໜາຍຂອງຊັບສີນ ພຽງແຕ່ຊັບສີນເປັນຜູ້ກວດສອບຕາມລະບຽບດັ່ງກ່າວ ເຊັ່ນ ການເກັບອາກອນຊົມໄຊ້ , ອາກອນມູນຄ່າເພີ່ມຢູ່ດ່ານ ແມ່ນໃຜເກັບ ກໍແມ່ນພາສີ ບໍ່ໃດ້ສົ່ງອາກອນໄປປະຈຳ ນອກຈາກນັ້ນຂະແໜງການກຽ່ວຂ້ອງ ເຊັ່ນ ການຄ້າ , ໂຍທາ ເພີ່ນກໍຍັງຖອນ ໜົດແລ້ວ . ໃດ້ຍີນວ່າສ້າງຫ້ອງການໃໜ່ໃຫ້ຊັບຊີນໜົດເງີນ ເກືອບ 400 ລ້ານ ຖ້າຂະຫຍາຍໄປ ທຸກດ່ານທົ່ວປະເທດ ຈະໜົດເງີນເທົ່າໃດ? ແລະ ນຳໄຊ້ບູກຄະລະກອນ ອີກຊຳໃດ ? ອີກບໍ່ພໍ ຍັງເພີ່ມມູນຄ່າອີກ ເຊັ່ນ ອັດສຳເນົາເອກກະສານ ເບີ່ງຄືໜ້ອຍ ແຕ່ຫລາຍເງີນ ອີກອັນນື່ງຄວາມໜາຍຈົດທະບຽນເອກກະສານແມ່ນເລັ່ງໃສ່ຈົດທະບຽນສັນຍາການຊື້ຂາຍ ເພື່ອໃຫ້ສັນຍາດັ່ງກ່າວຖືກຕ້ອງ ແລະສາມາດຮ້ອງຟອ້ງໃດ້ ບໍ່ແມ່ນໄປຈົດທະບຽນຂອງໃບແຈ້ງພາສີ .

2/ ການກ້າວເຂົ້າສູ່ປະຊາຄົມອາຊຽນ ປີ 2015 ໃນນີ້ເຫັນຢູ່ດ່ານເພີນນຳໄຊ້ລະບົບການແຈ້ງພາສີ ທີ່ທັນສະໄໜ ແລ້ວ ASYCUDA ບາດ ຊັບສີນ ພັດຍັງໄປໄຊ້ມືຈົດ ເອກກະສານຢູ່ ມັນຊີບໍ່ເປັນ ການກົດໜວງທວງດືງບໍ່ ໃດ້ເຂົ້າສຳມະນານຳພາສີ ເພີ່ນວາ່ຈະນຳໄຊ້ລະບົບ ລະບົບປະຕູດຽວແຫ່ງຊາດ ແລະເຊື່ອມຕໍ່ສູ່ສາກົນ ປີ 2015 ໜາຍຄວາມວ່າກ້າວເຂົ້າສູ່ PAPER LESS ຫລຸດຜ່ອນບັນດາ ເອກກະສານ ໂດຍເຊືອ່ມໂຍງຂະແໜງການກຽ່ວຂ້ອງ ກະຊວງການເງີນ ພັດຊີຂົນແຕ່ລະກົມໄປຢູ່ດ່ານອີກ ພາກສ່ວນອື່ນຊີບໍ່ໄປນຳ ຈະບໍ່ໃດ້ປຽ່ນ ຈາກ CIQ ແລ້ວຊີເອີ້ນວ່າ ແນວໃດ

3/ ຂ້າພະເຈົ້າມີຄຳເຫັນຕາມທີ່ຂ້າພະເຈົ້າເຂົ້າໃຈ ບໍ່ໃດ້ມີເຈດຕະນາອັນໃດ ນອກຈາກ ເປັນ ການນຳໄຊ້ສີດມີຄຳເຫັນຕາມທີ່ກຳນົດໄວ້ໃນລັດຖະທຳມະນູນຂອງ ສປປລາວ

4/ ສະເໜີໃຫ້ກົມຊັບສີນ . ກົມນະໂຍບາຍກະຊວງການເງີນທີ່ເປັນເສນາທີການໃຫ້ທ່ານລັດຖະມົນຕີ ຄົ້ນຄ້ວາຄືນ ຖ້າເຫັນວ່າເໜາະສົມກ່ອນຂະຫຍາຍໄປທົ່ວປະເທດ



__________________


Veteran Member

Status: Offline
Posts: 52
Date:
Permalink   
 

ເັຫນດີ ຕຄວນ ພີຈາລະນາ

__________________
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.



Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard