ບັນຫາການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງທີ່ມີມູນຄ່າສູງແຕ່ຂາດຄຸນນະພາບ ເຮັດໃຫ້ລັດເຮົາເສຍຜົນປະໂຫຍດຍ້ອນບໍ່ພາກັນປະຕິບັດກົດໝາຍ ເປັນຕົ້ນການປະມູນ, ການກວດກາຫົວໜ່ວຍກໍ່ສ້າງກໍແມ່ນໜຶ່ງໃນທີເດັດໃນການຊັກຖາມຂອງຜູ້ແທນປະຊາຊົນທີ່ໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນເທື່ອທີ 4 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ 8 ໃນອາທິດຜ່ານມາ. ຕໍ່ຄຳຊັກຖາມດັ່ງກ່າວ,
ທ່ານນາຍົກລັດຖະມົນຕີເຮົາກໍໄດ້ຕອບດ້ວຍຄວາມເປັນຈິງ, ຕ້ອງໄດ້ພ້ອມກັນເຂົ້າໃຈ ແລະ ພ້ອມກັນແທ້. ບັນຫາຄຸນນະພາບ ແລະ ປະສິດທິພາບເສັ້ນທາງທີ່ໄດ້ກໍ່ສ້າງຜ່ານມາມີມູນຄ່າສູງເກີນກວ່າຄວາມເປັນຈິງ ແລະ ຄຸນນະພາບຊ້ຳພັດຕໍ່າເກີນຄວາມສາມາດທີ່ຈະສຳນຶກ. ພວກເຮົາເຄີຍເວົ້າຫລິ້ນເວົ້າຫົວນຳກັນເປັນພາສາອັງກິດກ່ຽວກັບການສ້າງເສັ້ນທາງຢູ່ປະເທດເຮົາໄດ້ຖືກຂະໜານນາມ “ໂລໂປຼຟາຍ ຮາຍໂປຼຟິດ” ແປວ່າ: ຄຸນນະພາບຕໍ່າກຳໄລສູງ, ຄຸນນະພາບຕໍ່າກຳໄລງາມ. ຂ້າພະເຈົ້າຈະຂໍແບ່ງປະເພດອອກໃຫ້ສະມາຊິກສະພາຮູ້ນຳກັນວ່າ: ໄລຍະຜ່ານມາ ການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງຂອງປະເທດເຮົາຈັດອອກເປັນປະເພດດັ່ງນີ້: ປະເພດທີໜຶ່ງ ເປັນໂຄງການນອກແຜນເອກະຊົນຂໍລົງທຶນກ່ອນ ແບບນີ້ແມ່ນບໍ່ມີການສຳຫລວດທີ່ມີມາດຕະຖານຕາມຫລັກວິຊາການໃດໆເລີຍ, ຜູ້ກໍ່ສ້າງສຳຫລວດເອງ, ອອກແບບເອງ, ກຳນົດລາຄາຫົວໜ່ວຍເອົາເອງ. ຕໍ່ປະເພດນີ້ຖືວ່າປະເພດລາຄາຖືກ, ຄຸນນະພາບດີ, ໃຜເວົ້າໄດ້ແດ່ ແລະ ໃຜກ້າເວົ້າ ?. ປະເພດທີສອງ ແມ່ນພຽງຢູ່ໃນແຜນ, ມີແຜນຢາກກໍ່ສ້າງໃນໄລຍະຕ່າງໆຂອງແຂວງ, ອາດອ້າງວ່າຄະນະປະຈຳຕົກລົງ, ອາດຈະມີຢູ່ໃນກະຊວງ, ອາດມີການສຳຫລວດອອກແບບໄວ້ແລ້ວ, ແຕ່ບໍ່ທັນມີທຶນເຮັດ, ຍັງບໍ່ມີໃນແຜນງົບປະມານ, ຜູ້ຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງຂໍເຮັດກ່ອນຈະໃຫ້ຊຳລະຕາມຫລັງກໍໄດ້ ເພາະຜູ້ຮັບເໝົາມີເງິນແລ້ວ, ຈະເຮັດຊ່ວຍ. ແຕ່ເມື່ອໄດ້ຮັບການຕົກລົງແລ້ວຊ້ຳພັດເອົາໃບຕົກລົງໄປຢືມທະນາຄານມາສ້າງ, ບໍ່ມີການປະມູນ, ພຽງລາຄາກໍເຮັດໂລດ, ເອົາລາຄາຂຶ້ນເພື່ອໄວ້ ເພາະລັດຖະບານຕິດໜີ້, ເອົາປະລິມານລົງ, ເອົາຄຸນນະພາບລົງຕໍ່າທີ່ສຸດ, ລັດຕິດໜີ້ລັດຖະບານໃຫ້ກູ້ເປັນໜີ້ເສຍ (NPL). ປະເພດສາມ ແມ່ນມີໃນແຜນ, ມີການອອກແບບ, ມີການກຳນົດຫົວໜ່ວຍລາຄາ, ມີງົບປະມານ ແຕ່ບໍ່ພໍບາດດຽວ, ແບ່ງອອກເປັນຫລາຍປີ. ບາດກໍ່ສ້າງໄປກະຊິບໍ່ໄດ້ເງິນພໍຂຶ້ນລາຄາຫົວໜ່ວຍ, ເຮັດວຽກເພີ່ມ, ຕັດມາດຕະຖານລົງ, ລັດຕິດໜີ້ຊຳບໍ່ໄດ້ຕາມແຜນ, ຜູ້ຮັບເໝົາກໍກ້າຈະຂໍສິດພິເສດຕ່າງໆນາໆ.
ນີ້ຄືທີເດັດແຫ່ງຄຳຕອບຕໍ່ຄຳຊັກຖາມຂອງຜູ້ແທນປະຊາຊົນໃນສະພາ. ແນວໃດກໍຕາມ, ຜູ້ຂຽນວ່າມັນກໍຂອງສົມພໍພວກເຮົາທີ່ຍັງບໍ່ທັນຮູ້ ແລະ ເຫັນເນື້ອເຫັນຕ່ອນກໍມີແຕ່ພາກັນຈົ່ມວ່າເສັ້ນທາງສ້າງໄປແລ້ວມັນບໍ່ໄດ້ມາດຕະຖານ, ສ້າງບໍ່ພໍປີສອງປີບາງຈຸດບາງບ່ອນມັນກໍເລີ່ມມີບັນຫາເປ່ເພ ເຊິ່ງຕົ້ນເຫດຂອງບັນຫາກໍຍ້ອນມັນມີຫລາຍປັດໄຈ ນັບແຕ່ກົກເຖິງປາຍ, ນັບແຕ່ສູງລົງຫາຕໍ່າ ເສັ້ນທາງມັນກໍເລີຍມີມູນຄ່າສູງ ແຕ່ຄຸນນະພາບຊ້ຳພັດຕໍ່າ, ຜູ້ຮັບພາລະກໍຄືລັດຖະບານຊຸດໃໝ່ນີ້ລະເຂົາວ່າ: “ກວາງກິນໝາກຂາມປ້ອມພັດໄປຄາກົ້ນຂີ້ມັ່ງ, ມັ່ງບໍ່ຂີ້ສາມມື້ກະຕ່າຍຕາຍ” ສົມພໍດອກ.
ມັນເປັນຄວາມຜິດພາດອັນໃຫ່ຍຫລວງ ທີ່ພັກລັດເອົາຄົນທີ່ບໍ່ມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດ ຂື້ນມາ
ບໍຣິຫານປະເທດຊາດ,ທຸກສິ່ງຢາ່ງຕ້ອງມາ ເລີ້ມຕົ້ນໄໝ່ທັງໝົດ
ທ່ານ ທ້ອງລູນໃດ້ໄປຢຽມຢາມບ້ານຜູ້ທຸກຢາກ ເພືອສະແດງໃຫ້ປະຊາຊົມເຫັນວ່າເພີ່ນມີນໍ້າໃຈ. ພໍໃຫ້ເປັນພີ່ທີ່ຫມົດໄປເປັນມື້ໆ. ທີ່ແທ້ຈີງແລ້ວ ແມ່ນຊາວຕ່າງຊາດຢູ່ທຸກມູມໂລກ ເຂົ້າມາຊ່ອຍປະຊາຊົນລາວ ສ້າງໂຮງຮຽນ ສ້າງວັດ ຊ່ອຍທ່າງດ້ານອຸປະກອນຕ່າງໆ. 42ປີຂອງລັດ ສປປລ ໃດ້ແຕ່ຕວົະຕົ້ມ ຍາດກັນຂາຍຊາດ ໂກ່ງຊາດກັນກີນແລະຂູດຮິດປະຊາຊົນທີ່ປາກບໍ່ໃດ້ໄອບໍ່ດັງ.
ພວກນີ້ເຂົາເຮັດຫຍັງເປັນແດ່ ນອກຈາກແບມືຂໍທານ
กรัฐบาลไทย ช่วยสร้าง โดยโครงการพัฒนาระบบน้ำประปา 5 แห่งใน สปป. ลาว ได้แก่ 1. เมืองแบ่ง แขวงอุดมไช 2. เมืองคอบ แขวงไชยะบุลี 3. เมืองห้วยทราย แขวงบ่อแก้ว 4. เมืองไชบุลี แขวงสะหวันนะเขต และ 5. เมืองโขง แขวงจำปาสัก
การให้ความช่วยเหลือทางการเงินต่อโครงการประปา 5 เมืองนั้น ภายในงบประมาณ 310 ล้านบาท แบ่งเป็นเงินกู้ 305 ล้านบาท และเงินให้เปล่า (สำหรับค่าฝึกอบรม) 5 ล้านบาท โดยมีเงื่อนไขทางการเงินคือ อัตราดอกเบี้ยร้อยละ 1.5 ต่อปี อายุสัญญา 20 ปี (รวมระยะเวลาปลอดหนี้ 5 ปี) โดย NEDA ใช้เงินสะสมจำนวน 110 ล้านบาท เป็นแหล่งเงินทุนในลำดับแรก แล้วจึงขอรับการจัดสรรเงินงบประมาณจำนวน 100 ล้านบาท และกู้เงินจากสถาบันการเงินภายในประเทศนำไปให้รัฐบาล สปป.ลาว กู้ต่ออีก 100 ล้านบาท
นอกจากความช่วยเหลือด้านการเงินที่ NEDA มีให้แก่รัฐบาล สปป.ลาวในโครงการประปา 5 เมืองแล้ว ยังให้ความช่วยเหลือในการจัดอบรมบุคลากรให้มีความรู้ความเชี่ยวชาญในการบริหารจัดการและดูแลรักษาระบบผลิตน้ำประปา ซึ่งเดิมทีรัฐบาล สปป.ลาว มีบุคลากรที่มีความรู้ไม่เพียงพอต่อความต้องการ
ทั้งนี้โครงการพัฒนาระบบประปา 5 เมืองใน สปป.ลาว ยังเป็นโครงการที่สะท้อนให้เห็นถึงบทบาทและภารกิจสำคัญของ NEDA ที่ต้องดำเนินการในการพัฒนาด้านเศรษฐกิจและสังคม ของประเทศเพื่อนบ้าน เพื่อให้เกิดการจ้างงานและยกระดับคุณภาพชีวิตความเป็นอยู่ของประชาชนในท้องถิ่นนั้นๆ ให้ดีขึ้น สอดคล้องกับยุทธศาสตร์ความร่วมมือพัฒนาเศรษฐกิจของประเทศไทยกับประเทศเพื่อนบ้าน โดยช่วยสนับสนุนให้ประชาชน สปป.ลาว มีมาตรฐานในการดำรงชีวิตสูงขึ้น เพื่อลดความเหลื่อมล้ำทางด้านเศรษฐกิจให้มีความเท่าเทียมกับประชาชนในกลุ่มประเทศอาเซียน
สาธารณูปโภคขั้นพื้นฐานใน สปป.ลาว ที่กำลังถูกพัฒนาอย่างค่อยเป็นค่อยไป ไม่ว่าจะมาจากความช่วยเหลือของประเทศเพื่อนบ้านอย่างไทย หรือประเทศอื่นที่รายล้อม หรือจากรัฐบาล สปป. ลาวเอง หากแต่ก็เป็นนิมิตหมายที่น่าจะทำให้เห็นการเปลี่ยนแปลงที่ดีขึ้นในอนาคต
ไทยช่วยเหลือ สปป.ลาวปรับโครงสร้างพื้นฐาน
คณะรัฐมนตรีมีมติอนุมัติให้ความช่วยเหลือทางการเงินแก่สาธารณรัฐประชาธิปไตยประชาชนลาว (สปป.ลาว) เพื่อใช้เป็นค่าใช้จ่ายในการปรับปรุงโครงสร้างพื้นฐานในนครหลวงเวียงจันทน์ สปป. ลาว ในวงเงินรวม 313.37 ล้านบาท ในปี 2559 โดยการปรับปรุงโครงสร้างพื้นฐานต่าง ๆ ใน นครหลวงเวียงจันทน์
สำนักงานนโยบายและแผนพลังงานเผย สปป.ลาว เป็นหนี้ค่าไฟ กฟผ.เกือบ 6,000 ล้านบาท โดยจะมีการตั้งคณะทำงานขึ้นมาศึกษาแนวทางปลดหนี้ให้โดยเฉพาะ ระบุยังมีโครงการที่มีศักยภาพที่อยู่ในระหว่างการเจรจาอีก 6 โครงการกำลังการผลิตรวมประมาณ 2,700 เมกะวัตต์ (ที่มาภาพประกอบ: crossed-flag-pins.com)
http://www.tcijthai.com/news/2016/22/current/6424
เว็บไซต์ Energy News Center รายงานเมื่อวันที่ 21 ก.ย. 2559 ที่ผ่านมาว่านายทวารัฐ สูตะบุตร ผู้อำนวยการสำนักงานนโยบายและแผนพลังงาน เปิดเผยภายหลังการร่วมสัมมนาเรื่อง "คุณูปการของศ.ดร.บุญรอด บิณฑสันต์ ต่อสังคมไทย" ที่ห้อง 105 อาคารมหาจุฬาลงกรณ์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ซึ่งจัดโดยมูลนิธินิสิตเก่า จุฬาฯ เมื่อวันที่ 21ก.ย.2559 ที่ผ่านมาว่า ศ.ดร.บุญรอด บิณฑสันต์ เป็นอดีตรัฐมนตรีว่าการทบวงมหาวิทยาลัยคนแรกของประเทศไทย เป็นอดีตรัฐมนตรีช่วยว่าการกระทรวงพัฒนาการแห่งชาติและอดีตเลขาธิการสำนักงานพลังงานแห่งชาติ ถือเป็นบุคคลที่มีบทบาทสำคัญต่อการพัฒนาพลังงานและไฟฟ้า โดยเฉพาะการรวมกิจการ 3 การไฟฟ้าก่อตั้งเป็นการไฟฟ้าฝ่ายผลิตแห่งประเทศไทย เมื่อปี 2512 และพัฒนาความสัมพันธ์ทางธุรกิจระหว่าง กฟผ.และการไฟฟ้าลาว จนนำไปสู่การซื้อขาย
Anonymous wrote:ມັນເປັນຄວາມຜິດພາດອັນໃຫ່ຍຫລວງ ທີ່ພັກລັດເອົາຄົນທີ່ບໍ່ມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດ ຂື້ນມາບໍຣິຫານປະເທດຊາດ,ທຸກສິ່ງຢາ່ງຕ້ອງມາ ເລີ້ມຕົ້ນໄໝ່ທັງໝົດ
ຄະນະຣັຖບານຊຸດໃໝ່ ເຕັມໄປດ້ວຍ ປຕ ປທ ປອ ແລະ ສຈ
ແຕ່ຍ້ອນຂາດຄວາມເປັນເອກະຣາດ ເຂົາຈຶ່ງບໍ່ສາມາດນຳໃຊ້ຄວາມຮູ້ທີ່ເຂົາຮຽນມາເຂົ້າໃນພາກປະຕິບັດຕົວຈິງ !
ບັນຫາການລັກລອບຂຸດຄົ້ນຄຳ ແລະ ລັກລອບຕັດໄມ້ ເຂດຊາຍແດນ ລາວ-ຫວຽດນາມ
(ແຂວງອັດຕະປື-ແຂວງກອນຕູມ ) ຍັງເປັນພະຍາດຊຳເຮື້ອ
ການຈັດເກັບລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານຂອງພະແນກ ສ່ວຍສາອາກອນຢູ່ແຂວງອັດຕະປື ປະຕິບັດບໍ່ໄດ້ຕາມແຜນການເກືອບ 50% ກໍ່ເນື່ອງຈາກວ່າ: ບັນດາຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດຜູ້ປະກອບການ, ການລົງທຶນມີໜອຍ, ການຢຸດ ແລະ ສະກັດກັ້ນ ການຂຸດຄົ້ນຊັບພະຍາກອນທໍາມະຊາດ ຊຶ່ງສົ່ງຜົນກະທົບໂດຍກົງຕໍ່ການຈັດເກັບລາຍຮັບ.
ຢ່າງໃດກໍ່ຕາມລາຍງານຈາກເພສຂ່າວອັດຕະປືອອນລາຍລະບຸວ່າ: ບັນຫາການຂຸດຄົນຊັບພະຍາກອນທຳມະຊາດໃນພາບລວມແມ່ນພາກລັດໄດ້ມີມາດຕະການໃຫ້ຢຸດເຊົາແລ້ວ ຫາກປະຈຸບັນບັນຫາການລັກລອບຂຸດຄົ້ນຄຳ ແລະ ລັກລອບຕັດໄມ້ ເຂດຊາຍແດນ ລາວ-ຫວຽດນາມ (ແຂວງອັດຕະປື-ແຂວງກອນຕູມ ) ທີ່ປະຊາຊົນລັກລອບເຮັດເອງຍັງເປັນພະຍາດຊຳເຮື້ອທີ່ແກ້ບໍ່ທັນຕົກ.
ຜູ່ຫໃຍ່ລາຍເຊັນງາມ ເຊັນມອບແຜ່ນດິນໃຫ້ຊາດອື່ນ ພັດຖືກຍ້ອງຍໍສັນຣະເສີນ
ຜູ່ນ້ອຍຕີນແຕກເຫີບ ລັກຕັດໄມ້ໃນປ່າຂາຍ ພັດຖືກຕາມລ້າ !